20% conversiestijging bij DoosOpmaat door gebruik avatar van Webspeaking

Persbericht

Taken avatar op website
De avatar geeft uitleg over het bepalen van doosmaten en bestelhoeveelheden op de website Doosopmaat.nl. Zo wil Doosopmaat.nl bezoekers meer zekerheid geven over de juistheid van hun te plaatsen bestellingen en daardoor meer online bestellingen realiseren. Bovendien wil het bedrijf dat deze bestellingen zonder telefonische hulp tot stand komen, om de druk op het service center te verlichten (call deflection).

Conversiestijging
Door een zogenaamde split run ( A/B testing) uit te voeren (waarbij 50% van de bezoekers de avatar wel in beeld kregen en 50% niet), is nu gebleken dat de aanwezigheid van de avatar inderdaad zorgde voor een 20% hogere conversie op het aantal bestellingen.

Webspeaking schrijft deze verbetering toe aan de uitleg die 3D avatar geeft over een aantal belangrijke zaken. De avatar legt het verschil uit tussen binnen- en buitenmaten en de avatar helpt bij het bepalen van de juiste maat en kwaliteit.

Call deflection
Volgens Doosopmaat.nl is er tevens sprake van een daling in het aantal fout ingevulde formulieren en een vermindering van het aantal calls naar het service-center. Opnieuw is hiermee aangetoond hoe krachtig de inzet van een Avatar kan werken.

N.B.
Cijfers betreffende deze meting ter verificatie van dit bericht zijn, bij bezoek inzichtelijk en alleen na legitimatie (u dient een journalist te zijn) én ondertekening van een NDA en mogen niet voor publicatie gebruikt worden.